Slascycules

Blog z ciekawostkami

Obecność spółki w sieci to dziś prawie że coś obowiązkowego, aby podtrzymać nieustanny kontakt z nabywcami. Prowadzenie strony na Facebooku może robić ktoś z firmy, np. z działu marketingu internetowego, albo można powierzyć to sprawdzonej agencji zewnętrznej, która będzie odpowiedzialna za ten fragment public relations lub nawet za całość czynności reklamowych.

Istnienie firmy w social mediach identycznie jak posiadanie poprzez korporację strony internetowej wspomaga mieć znakomite relacje z nabywcami dóbr i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Jednak kierowanie fanpage swojej firmy w ogóle nie jest tak proste jak mogłoby się zdawać. Pracująca nad tym jednostka powinna być dobrze obeznana w obecnie obowiązujących trendach w mediach społecznościowych. Jednostka ta musi doskonale mieć świadomość, w jaki sposób należy komunikować się z odbiorcami. Nie należy na przykład nakazywać niczego swoim obserwującym. Ale zamiast tego można subtelnie zachęcać. Tego typu propozycje będą o dużo milej odebrane przez odbiorców fanpage’u aniżeli instrukcje w rodzaju „musisz”.

Kierowanie strony to bardzo ważna kwestia. Należy mieć wiedzę jak odpowiadać na różnorodne komunikaty kierowane w naszym kierunku. Może pojawić się mowa nienawiści, może również pojawić się wulgarna komunikacja ze strony nieuczciwej konkurencji. Należy wiedzieć jak odebrać krytykę. Jak na to zareagować, a które wpisy bez mrugnięcia okiem usunąć. Dzięki temu właśnie dbałość za prowadzenie stron w mediach społecznościowych jest rzeczywiście ogromna. Wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i traktuje to jako stanowisko dorywcze. Tymczasem w mediach społecznościowych niestety może wybuchnąć ogromna afera, bardzo duża burda, pożar, które trzeba szybko ugasić i nie dopuścić do jego rozpowszechnianie. Częstotliwość pisania wpisów w social media może być różnorodna zależnie od strony spółki oraz liczby fanów na Facebooku.

Z inną częstotliwością będzie udostępniała posty firma, która posiada paręnaście tys. fanów, a z odmienną firma, która ma tych odbiorców dwieście. Publikowanie intrygujących postów może bardzo pozytywnie wpływać na image przedsiębiorstwa i pomóc zyskać nowych klientów. Ważne jest aby rozmowa była logiczna. Bardzo ważne jest także, żeby odpowiedzi na komentarze cały czas były zamieszczane w tonie kulturalnym, poprawne pod kątem ortograficznym. Wiele osób posiada własne ulubione fanpage spółek na Facebooku.

Warto natomiast pamiętać też o pozostałych kanałach social media takowych jak Snapchat. Z pewnością na każdym z tych kanałów zamieszczane treści będą różnorodne, zależnie od strony. Na Instagramie zadbamy mocniej o przyjemne dla oka fotografie, na Google Plus o dane firmowe. Tworząc jakąkolwiek komunikację cały czas musimy zastanowić się kto będzie jej odbiorcą, jaki segment rynku. Tylko tak będziemy mogli spełnić oczekiwania konkretnych osób oraz będziemy działać dla dobra spółki, dla jej korzyści, dotychczasowych oraz nowych.

Zobacz więcej: mint-media.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *